Comprensió del text
1. Ubicació i presentació del text
1. Descriure el tema i les parts bàsiques (estructura interna i externa).
2. Resum.
3. Tipologia textual i àmbits d'ús: expositius, argumentatius, retòrics (narratius)
4. Reforç de la identificació de recursos expressius o tipogràfics (figures retòriques, signes de pausa, guió, parèntesi, claudàtor, majúscules i minúscules...) presents al text.
5. Modalitats normatives geogràfiques (varietat dialectal) i registres.
6. Veus del discurs.
Anàlisi lingüística del text
1.
Fonètica: qüestions sobre aspectes bàsics de la pronúncia (distinció
entre vocals obertes i tancades (o/e), entre consonants sibilants sordes
i sonores, entre consonants palatals sordes i sonores, enllaços
fonètics...)
2. Els pronoms febles i l'oració composta (coordinades i subordinades adjectives)
3. Definicions de paraules del text.
4. Relacions lèxicosemàntiques (sinonímia, antonímia. hiperonímia/homonímia, camp semàntic...)
4. Canvi de l'eix temporal.
Espressió i reflexió crítica
1. Es treballaran les qüestions relacionades amb els dossiers de la segona avaluació que serà una selecció de textos del Llibre de meravelles de V.A. Estellés i de Diccionari per a ociosos de Joan Fuster amb la introducció al context històric, polític i cultural corresponent de l'època.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada