El punt de partida per a l'estudi de la primera i segona parts de
l'examen serà un text pertanyent a una de les tipologies textuals que
vénen indicades. A partir del text estudiarem i exercitarem cadascun
dels punts que integren Comprensió del text i Anàlisi lingüística del text.
Comprensió del text
1. Descriure el tema i les parts bàsiques (estructura interna i externa).
2. Resum.
3. Tipologia textual: expositius, argumentatius, retòrics.
3.1. Ens centrarem bàsicament en textos expositius i algun
argumentatiu, encara que haurem de començar a reconéixer les
característiques de la tipologia retòrica.
4. Identificació del registre i la varietat dialectal
5. Identificar recursos expressius o tipogràfics presents al text:
metàfora, metonímia, hipèrbole, tipus de lletra, cometes, etc.
Amb aquests tres punts respondrem els punts 1, 2, 3 i 4 de l'apartat Comprensió del text.
Anàlisi lingüística del text
1. Fonètica: qüestions sobre aspectes bàsics de la pronúncia (distinció
entre vocals obertes i tancades (o/e), entre consonants sibilants sordes
i sonores, entre consonants palatals sordes i sonores, enllaços
fonètics...
2. Qüestions sobre l'ús dels temps verbals: alteració de les referencies
temporals d'un fragment (ex: de present a passat, de passat a present).
3. Definicions de paraules del text.
Espressió i reflexió crítica
1. Es començaran a treballar algunes de les qüestions relacionades amb la 1a lectura, que serà La plaça del Diamant, de Meccè Rodoreda.
2. Els alumnes hauran de produir al mínim dos textos (entre 150 i 200
paraules) en què es demostrarà la seua competència comunicativai, segons
els casos, la seua capacitat per donar una opinió raonada, per a
reelaborar informació pròpia i la que puga fornir-li el text.
Blog per als alumnes de segon de batxillerat de l'IES Músic Martín i Soler de Mislata
dilluns, 14 de setembre del 2020
PROGRAMACIÓ 1a AVALUACIÓ
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada